تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

پشت پرده شایعه دستگیری و بازجویی سردار قاآنی| سود این شایعه برای اسرائیلی‌ها چیست؟

ناظران سیاسی معتقدند یکی از دلایل انتشار اخبار متعدد جعلی و مشکوک درباره سردار قاآنی، تلاش اسرائیل در وضعیت جنگی فعلی برای اطلاع از سرنوشت فرمانده سپاه قدس در جریان حمله هفته گذشته است.

پشت پرده شایعه دستگیری و بازجویی سردار قاآنی| سود این شایعه برای اسرائیلی‌ها چیست؟

رویداد۲۴| حاشیه‌سازی پیرامون وضعیت سلامت سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس بعد از دو هفته ختم شد، اما حاشیه‌سازان ماجرا را رها نکردند و شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر دستگیری و تحت بازجویی بودن این فرمانده ارشد سپاه بودیم!
این موضوع هم با واکنش‌هایی همراه بود. اظهارات سردار دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه مبنی بر اینکه «غیبت فرماندهان در صحنه‌های عمومی نظیر نماز جمعه، به معنای کاهش توان یا ضعف آن‌ها نیست» و «این غیبت نشان از تمرکز بر وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری نیرو‌های مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.» را باید درهمین راستا ارزیابی کرد.
خبرگزاری تسنیم هم نوشته بود: «یک سایت درجه چندم در خبری ساختگی مدعی شده که ۱۰ منبع مطلع بی نام و نشان به او گفته‌اند که اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در تهران بازجویی شده و حین بازجویی هم دچار ایست قلبی شده است! همزمان بسیاری از رسانه‌های عربی و غربی این ادعای خنده دار را پوشش داده‌اند؛ و البته به جهت ماهیت مضحک خبر، ترجیح داده‌اند در این حد خود را رسوا نکرده و این بار خبر دروغ را نه به نقل از خود، بلکه به نقل از این منبع درجه چندم نقل کنند تا وقتی به سادگی مشخص شد که خبر از اساس کذب است، در ظاهرا اعتبارشان دچار مشکل نشود.»
حالا خبرآنلاین در گزارشی سعی کرده به چرایی انتشار این شایعه پاسخ دهد. در این گزارش آمده با اشاره به آنچه اسکای‌نیوز عربی نوشته بود - نوشته بود: «اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، زنده و سالم است، اما تحت مراقبت به سر می‌برد و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.» آمده است: «ناظران سیاسی معتقدند یکی از دلایل انتشار اخبار متعدد جعلی و مشکوک درباره سردار قاآنی، تلاش اسرائیل در وضعیت جنگی فعلی برای اطلاع از سرنوشت فرمانده سپاه قدس در جریان حمله هفته گذشته است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «انتشار اخبار هدفمند، افراد مطلع در ایران را وادار به واکنش می‌کند تا اطلاعات دقیقتری درباره سرنوشت سوژه تحت نظارت برای ترور، منتشر کنند. چه انکنه در روز‌های گذشته نیز کانال۱۲ اسرائیل به طور آشکار، از قرارگرفتن فرمانده سپاه قدس در لیست ترور اسرائیل خبر داده بود؛ بنابراین انتشار جزئیات خبر درباره سوژه ترور، اسرائیل را قادر خواهد کرد تا در طراحی عملیات بعدی، بازنگری کند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
0
0
خوب دلمون ترکید
حداقل بگیدببینیم سردارکجاستتتت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
0
0
چه خوب لحظه ای رخ بنمایاند تا شایعات از میان برود
نظرات شما